Internal Program 2021
Knowledge Sharing : Time Management

Knowledge Sharing : Time Management

Friday, August 13, 2021/ Knowledge Sharing with theme “Time Management” held on Friday, August 13, 2021 at 14.00 WIB. In this session, the participants were invited by speaker, Sendy Prasetya Nugraha, Plant Assistant Supervisor – Penajam Site & assisted by a moderator, Sinta Sri Ramadania as Technical Administration Staff – Tarakan Maxpower Group to find out about how a good time management has been implemented in their everyday life at the Penajam site.

By having good Time Management, work can be done effectively and efficiently. This can be seen from the achievement of the goals and targets set by the company. In addition, employees who have good time management are usually more productive and creative, they have the ability to think critically and have good problem-solving skills.

Knowledge Sharing is routinely organized by Human Capital Maxpower Group with fun and educational themes!

Jumat, 13 Agustus 2021/ Knowledge Sharing kali ini dengan tema “Time Management” yang diselenggarakan secara daring pada hari Jumat, 13 Agustus 2021 pada pukul 14.00 WIB. Pada sesi kali ini, bersama-sama para peserta diajak oleh pembicara yaitu Sendy Prasetya Nugraha, Plant Assistant Supervisor – Penajam Site, yang dibantu oleh seorang moderator yaitu Sinta Sri Ramadania selaku Technical Administration Staff – Tarakan Maxpower Group untuk dapat mengetahui Time Management yang telah diterapkan dalam kehidupan sehari-hari beliau dan rekan-rekan di site Penajam.

Dengan memiliki Time Management yang baik, pekerjaan dapat terlaksana dengan efektif dan efisien. Hal ini terlihat dari tercapainya tujuan dan target yang ditetapkan oleh perusahaan. Selain itu karyawan yang memiliki Time Management yang baik biasanya lebih produtif dan kreatif, mereka memiliki kemampuan untuk berpikir kritis dan memiliki kemampuan memecahkan masalah dengan baik.

Knowledge Sharing secara rutin diselenggarakan oleh tim Human Capital Maxpower Group dengan tema-tema yang fun dan juga tentu edukatif!