Internal Program 2021
Knowledge Sharing : Physical Asset Security – Character Profiling

Knowledge Sharing : Physical Asset Security – Character Profiling

Friday, 22 January 2021 / Knowledge Sharing this time with theme “Physical Asset Security : Character Profiling” with the speaker Kanwo, Physical Asset Security Manager HSESS of Maxpower Group. This session was held online on Friday, 22 January 2021 at 09.00 WIB assisted by moderator and MC, Anggi Retno Sarilita Yuantari as Recruitment & Training Specialist of Maxpower Group.

This time the team from HSESS explained how Kanwo keeps the situation under control and conducive through character profiling. This method aims to narrow the motion of the suspect who is being interrogated. Character profiling itself is one of forensic tool that can be studied and used by anyone. Usually this method is used by forensic psychologists to reveal a crime case. In carrying out interrogations, deeper knowledge of psychology is needed, which turns out to play an important role in the success or failure of criminal profiling.

Knowledge Sharing is held regularly, every 1 (once) week with fun and educational themes!

Jumat, 22 January 2021/ Knowledge Sharing kali ini dengan tema “Physical Asset Security : Character Profiling” dengan pembicara Kanwo dari Physical Asset Security Manager HSESS Maxpower Group. Sesi ini diselenggarakan secara daring pada hari Jumat, 22 January 2021 pada pukul 09.00 WIB dibantu oleh moderator sekaligus MC yaitu Anggi Retno Sarilita Yuantari selaku Recruitment & Training Specialist Maxpower Group.

Kali ini tim dari HSESS menjelaskan bagaimana Kanwo menjaga keamanan dan situasi agar terkendali dan kondusif melalui character profiling. Metode ini bertujuan untuk untuk mempersempit gerak dari suspek (terduga) yang sedang diinterogasi. Character profiling sendiri merupakan salah 1 (satu) alat forensik yang dapat dipelajari dan digunakan oleh siapa saja. Biasanya metode ini digunakan oleh psikolog forensik untuk mengungkapkan suatu kasus kejahatan. Dalam melakukan interogasi, dibutuhkan pengetahuan lebih dalam mengenai ilmu psikologi, yang ternyata memegang peranan penting dalam sukses atau tidaknya pemrofilan kriminal.

Knowledge Sharing rutin diselenggarakan secara rutin, setiap 1 (satu) minggu sekali dengan tema-tema yang fun dan juga tentu edukatif!