Event & Announcement 2022
Bank Facility Agreement Between PT Bank Permata,Tbk. – PT Infra Daya Energia (IDE) and PT Maxpower Indonesia

Bank Facility Agreement Between PT Bank Permata,Tbk. – PT Infra Daya Energia (IDE) and PT Maxpower Indonesia

Thursday, January 20th, 2022/ Located at the Energy Building, Sudirman Central Business District (SCBD), South Jakarta, has been signed Loan facility between PT Bank Permata, Tbk., PT Infra Daya Energia (IDE) & PT Maxpower Indonesia on Thursday, January 20th, 2022.

ABOUT PT INFRA DAYA ENERGIA (IDE) & MEDCO GROUP

Infra Daya Energia is an energy company that focuses on midstream and downstream businesses in Indonesia and Southeast Asia. IDE is wholly owned by PT Medco Daya Abadi Lestari (MDAL), the parent company of the Medco Group. Medco is Indonesia’s leading integrated energy and natural resources group company and has been in business for 40 years.

IDE aims to create value through the development of energy business (both thermal and renewable energy), LNG business, and services. IDE manages and operates a unique portfolio, which includes gas power, service, and biomass power, and will continue to explore opportunities in this area through greenfield acquisitions and developments.

ABOUT PT MAXPOWER INDONESIA (MPI)

PT Maxpower Indonesia is a company that engaged in the business of generating electricity using gas engines and currently operating in several regions of Indonesia & Myanmar, where the majority of the operating plants are located in remote areas.

Hopefully this collaboration shall support the spirit to develop power plant which shall able to supply the electricity needs of industrial areas, remote areas, the development of renewable energy and other development opportunities.

Through this cooperation,  it’s hoped that IDE and MPI can continue supporting the governments to accelerate electrification programs throughout Indonesia by utilizing clean and renewable energy as sources of electrical power. The aim is to help the Indonesian economy run for better conditions and increase the green energy supply, especially during these challenging times

Kamis, 20 Januari 2022/ Bertempat di Gedung Energy, Sudirman Central Business District, Jakarta Selatan, telah di tanda tangani Perjanjian Kerjasama Pemberian Fasilitas Perbankan oleh PT Bank Permata, Tbk., kepada PT Infra Daya Energia (IDE) & PT Maxpower Indonesia pada hari Kamis, 20 Januari 2022.

 

TENTANG PT INFRA DAYA ENERGIA (IDE) & MEDCO GROUP

 

Infra Daya Energia adalah sebuah perusahaan energi yang berfokus pada bisnis midstream dan downstream di Indonesia dan Asia Tenggara. IDE dimiliki sepenuhnya oleh PT Medco Daya Abadi Lestari (MDAL), yaitu perusahaan induk dari Medco Group. Medco adalah grup perusahaan energi dan sumber daya alam terintegrasi terkemuka di Indonesia, dan telah berkecimpung dalam bisnis selama 40 tahun.

 

IDE bertujuan untuk menciptakan nilai melalui pengembangan bisnis energi (baik termal dan energi terbarukan), LNG business, dan service. IDE mengelola dan mengoperasikan sebuah portofolio yang unik, yang mencakup gas power, service dan biomass power, dan akan terus mencari peluang di area ini melalui akuisisi dan pengembangan greenfield.

 

TENTANG PT MAXPOWER INDONESIA (MPI)

 

PT Maxpower Indonesia adalah perusahaan yang bergerak di bidang usaha pembangkit tenaga listrik dengan menggunakan mesin gas yang saat ini telah beroperasi di beberapa wilayah di Indonesia & Myanmar, dimana mayoritas pembangkit yang beroperasional berada di remote area.

 

Semoga kerjasama ini dapat mendukung semangat  untuk mengembankan pembakit listrik yang mampu memenuhi kebutuhan listrik kawasan industri, kawasan terpencil (remote area), serta pengembangan energi terbarukan.

 

Dengan Kerjasama ini, diharapkan IDE dan MPI dapat terus mendukung upaya pemerintah dalam program percepatan elektrifikasi di seluruh Indonesia dengan memanfaatkan penggunaan energi bersih dan energi baru terbarukan (EBT) sebagai sumber energi Listrik. Tujuannya adalah untuk membantu jalannya perkenomian Indonesia agar menjadi lebih baik dan meningkatkan suplai energi bersih, terutama di masa-masa yang penuh tantangan ini.