Internal Program 2021
Knowledge Sharing : Dealing With Uncertain Situation

Knowledge Sharing : Dealing With Uncertain Situation

Friday, 19 February 2021 / Knowledge Sharing this time with theme “Dealing With Uncertain Situation”  with speaker Caecilia Marshela Sutanto, Founder of AHA Class, Certified Trainer. This session was held online on Friday, 19 February 2021 at 09.00 WIB assisted by a moderator, Anggi Retno Sarilita Yuantari as Recruitment & Training Specialist of Maxpower Group.

Currently all human life is changing due to the COVID-19 pandemic, and we must face a situation called “new normal”, where everything is completely uncertain and we don’t know what will happen next. This causes uncertainty, which leaves some people become skeptical, angry, shocked, and even blaming others.

Of course, this change cannot be immediately accepted, we must understand that the mind and body are an inseparable unity to be able to accept the mega-shift as it is today. Caecilia further explained about the NLP (Neuro-Linguistic Programming) method which can help us harmonize our body and mind into 1 (one). Changing a more positive mindset will certainly help us stay positive in facing the changes that exist. Then, Caecilia gave us 4 (four) tips to be able to apply this NLP method in dealing with situations full of uncertainty, namely:

  1. Change mindset
  2. Change your words
  3. Be Proactive
  4. Focus on what you can do

 

Knowledge Sharing is regularly held by the Human Capital Maxpower Group team every week with fun and educational themes!

Jumat, 19 Februari 2021/ Knowledge Sharing kali ini dengan tema “Dealing With Uncertain Situation” dengan menghadirkan pembicara Caecilia Marshela Sutanto, Founder AHA Class, Certified Trainer. Sesi ini diselenggarakan secara daring pada hari Jumat, 19 Februari 2021 pada pukul 09.00 WIB dibantu oleh moderator yaitu Anggi Retno Sarilita Yuantari selaku Recruitment & Training Specialist Maxpower Group.

Saat ini seluruh kehidupan manusia berubah akibat pandemic COVID-19, dan kita harus menghadapi situasi yang disebut “new normal”, dimana semua serba tidak pasti dan tidak tahu apa yang akan terjadi kemudian. Hal ini menyebabkan ketidakpastian, yang membuat beberapa orang ada yang merasa skeptis atau tidak peduli, marah, kaget, dan bahkan juga menyalahkan pihak lain.

Perubahan ini tentunya tidak dapat langsung diterima, kita harus mengerti bawah pikiran dan tubuh adalah suatu kesatuan yang tidak dapat dipisahkan untuk dapat menerima mega-shift seperti saat ini. Caecilia lanjut menjelaskan mengenai metode NLP (Neuro-Linguistic Programming) yang dapat membantu kita untuk menyelaraskan tubuh dan pikiran kita menjadi 1 (satu). Dengan mengubah mindset lebih positif tentunya akan membantu kita agar stay positive dalam menghadapi perubahan-perubahan yang ada. Kemudian Caecilia memberikan 4 (empat) tips untuk dapat menerapkan metode NLP ini dalam menghadapi situasi penuh ketidakpastian, yaitu :

  1. Change mindset
  2. Change your words
  3. Be Proactive
  4. Focus on what you can do

 

Knowledge Sharing secara rutin diselenggarakan oleh tim Human Capital Maxpower Group setiap minggu dengan tema-tema yang fun dan juga tentu edukatif!