Internal Program 2021
Knowledge Sharing : Effective Communication

Knowledge Sharing : Effective Communication

Wednesday, October 6, 2021/ Knowledge Sharing with theme Effective Communication held on Wednesday, October 6, 2021 at 09.00 – 11.00 WIB. In this session, the participants were invited by speaker, Whelly Ardian, Operator Teluk Lamong & assisted by a moderator, Poppy H. Apsari, as Active Contract Management Surabaya to find out about how to build open communication in every activities.

One of the behaviours that reflect Optimizing Synergy, which is part of Maxpower’s core value is being able to perform out open communication in every activity. By communicating effectively, we can understand that each individual has a different view and understanding. Whelly further explained the concept of The Seven Communication; Credibility, Context, Content, Clarity, Continuity and Consistency, Capability of Audience, and Channels of Distributions, which are guidelines for communicating with others effectively and efficiently.

Knowledge Sharing is routinely organized by Human Capital Maxpower Group with fun and educational themes!

Rabu, 6 Oktober 2021/ Knowledge Sharing kali ini dengan tema “Effective Communication” yang diselenggarakan secara daring pada hari Rabu, 6 Oktober 2021 pada pukul 09.00 – 11.00 WIB. Pada sesi kali ini, bersama-sama para peserta diajak oleh pembicara yaitu Whelly Ardian, Operator Teluk Lamong, yang dibantu oleh seorang moderator yaitu Poppy H. Apsari selaku Active Contract Management Surabaya untuk dapat mengetahui bagaimana membangun komunikasi yang terbuka dalam setiap kegiatan.

Salah satu perilaku yang mencerminkan Optimizing Synergy, yang merupakan bagian dari core value Maxpower adalah mampu melakukan komunikasi terbuka di setiap aktivitas. Dengan berkomunikasi secara efektif kita dapat memahami bahwa setiap individu memiliki pandangan dan pemahaman yang berbeda. Lebih lanjut Whelly menjelaskan mengenai konsep The Seven Communication, yaitu Credibility, Context, Content, Clarity, Continuity and consistency,  Capability of Audience, dan Channels of Distributions, yang merupakan panduan untuk berkomunikasi dengan orang lain secara efektif dan efisien.

Knowledge Sharing secara rutin diselenggarakan oleh tim Human Capital Maxpower Group dengan tema-tema yang fun dan juga tentu edukatif!